Activiteiten 2023

NIEUWJAARSRECEPTIE SV TIVOLI 2023

(van onze feestredactie) Op 8 januari werd in de kantine van SV Tivoli de traditionele nieuwjaarsreceptie gehouden. Meer dan 80 belangstellenden kwamen op dat moment gezellig bijeen, dat was voor het eerst in 3 jaar tijd omdat vanwege de beperkende coronamaatregelen er weinig gevierd kon worden. Natuurlijk werd er tijdens het officiële gedeelte ook stilgestaan bij de jubilarissen, die traditiegetrouw gehuldigd werden voor hun 25-, 40-, 50- en 60- jarig onafgebroken lidmaatschap. Er zijn in de tussenliggende periode maar liefst 19 jubilarissen bijgekomen. Helaas zijn 2 daarvan inmiddels overleden. Een zevental andere jubilarissen konden er vanwege persoonlijke redenen niet bij zijn, waardoor er nog 10 huldigingen op het programma stonden. Namens het bestuur nam Pascal Janssen de microfoon ter hand om iedereen te verwelkomen en een gezond en gelukkig Nieuwjaar toe te wensen. Secretaris Marc van Hout stond aan zijn zijde om de jubilarissen mee te voorzien van de versierselen en felicitaties namens de club. In een halfuurtje tijd werden eerst 5 leden met hun 25-jarig jubileum in het zonnetje gezet en dat waren Fred Meulensteen, Guus de Waal, Henri Vaessen, Roy Gielen en Stef Verdonschot. Daarna was het de beurt aan 2 mannen, die hun 40-jarig jubileum konden vieren, te weten: Willem Scheenjes en Juul van Hout. Hans Verbaal volgde als 50-jarig jubilaris. Als laatste waren er nog 2 jubilarissen over, die maar liefst al 60 jaar lid zijn van de vereniging en dat waren Henk Iedema en Hein Groeneveld. Vanuit de archieven van de vereniging had Jack Engelen van alle jubilarissen opgezocht op welke manieren de jubilarissen zich extra verdienstelijk hebben gemaakt voor de club in de afgelopen jaren. Als kers op de taart werd de ceremonie afgesloten met een bijzondere huldiging. Wim vd Wiel werd naar voren geroepen en na een unaniem bestuursbesluit benoemd tot Lid van Verdienste vanwege zijn rijke historie aan nevenfuncties en taken bij SV Tivoli. Ook hiervoor had Jack Engelen in de annalen van de club opgezocht wat Wim allemaal heeft betekend bij SV Tivoli. Na alle plechtigheden was er tijd voor een gezamenlijk fotomoment, waarna de bijeenkomst gezellig werd voortgezet met alle aanwezigen. Uiteraard mocht het clublied daarbij niet ontbreken. Een mooie afsluiter van dit verhaal kwam van de 78-jarige 60-jaar-jubilaris Henk Iedema. Hij had zowaar de bal meegenomen, waarmee hij zijn laatste actieve pot heeft gespeeld samen met zijn zoon Henk jr. (we schatten, dat dit in 1997 of 1998 was). Die bal is destijds door alle spelers van het team voorzien van een handtekening. Supermooi om te zien wat voor een Tivoliaan van hart Henk in al die jaren is gebleven en deze bal dierbaar bleef bewaren. Ter illustratie van het Tivoliaan zijn in hart en nieren is dit door uw archivaris opgetekend feit uit Henk’s jonge Tivoli-jaren (we schrijven 1961-62, misschien iets later): Henk was geselecteerd om bij FC Eindhoven als Semiprof betaald voetbal te gaan spelen. Een mooie carrière lag in het verschiet, maar toen hij (naar eigen zeggen) “zijn contract moest tekenen, kwam hij in de kleedkamer terecht voor de eerste training, keek zo eens om zich heen, en dacht…dit is niets voor mij, ik mis mijn maten en Tivoli nu al. Dus gelijk vertrokken en daarna nooit meer bij Tivoli weggegaan!” Natuurlijk kunnen wij als redactie niet achterblijven om de jubilarissen en het kersverse lid van verdienste van harte te feliciteren.
Klik op de afbeelding voor de fotoshow